IT-Rummet / ProgramTips

Synkronisera med SkyDrive

Hej,

Jag har valt att dela med mig hur jag ser till att alltid ha mina viktiga dokument sparade på molnet genom att använda tjänsten SkyDrive som skolan tillhandahåller. För att följa med i videon måste ni ha SkyDrive Appen installerad och den kan ni hitta på länken nedan. Viktigt är också att ni har loggat in på SkyDrive applikationen och är redo att föra över dokument.

https://apps.live.com/skydrive

Det videon presenterar kommer ge dig möjligheten att spara alla dina filer i windows vanliga mappar, såsom Mina Dokument och Skrivbord, men samtidigt se till så att innehållet i mapparna är synkroniserade med molnet och SkyDrive.

Kommentera

