Flipped Classroom / Pedagogen

2 st sammanfattningar om Flipped Classroom

Idag kommer vi på VRG att diskutera kring Vem som äger lärandet på vår skola. Ska bli intressant att höra olika åsikter utifrån hurovida användandet av IKT verktyg och möjlighet att t ex Flippa lektioner förändrar vem som äger initiativet.

Inför denna diskussion har jag för min egen del försökt läsa på om hur Flipped Classroom sammanfattas av andra. I den här artikeln hittade jag en del definitioner av Flipped: What it is and What it is Not.

Här kan du se hur en annan sammanfattning av Flipped Classroom gjord av Innovationsrådet.

Så här skriver Innovationsådet om sig själva:

”Rådet vill öka kunskapen om vad som främjar innovation och kvalitet i offentlig verksamhet, få igång processer som gör att fler offentliga aktörer arbetar utifrån nytta, behov och särskilda förutsättningar och föreslå en ordning och framåtriktad kraft som kan bära ett systematiskt innovationsarbete i offentlig verksamhet.”

Lite intressant är det allt att Innovationsrådets radar når undervisningsmetoder. Oavsett om man vill betona för- eller nackdelarna med Flipped som undervisningsform så tror jag att det finns en kraft i att omvärdera egna beprövade metoder och föreställningar.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s