Flipped Classroom

Weebly.com som plattform för mina kurssidor

Morten Bastrup - Visual CommunicationFör några av mina kurser har jag skapat en Weebly sida bildochkommunikation där jag lägger upp material till uppgifterna i de olika kurserna. Jag lägger även upp instruktionsfilmer för olika program så som PhotoShop, Illustrator, InDesign etc., för att eleverna ska få grundläggande kunskaper för att kunna lösa uppgifterna.

Det som jag tycker är bra med Weebly är att det är enkelt att använda då det är direkt och intuitivt, utan en massa onödiga undermenyer för att ändra eller tillföra något. Även om gratisversionen har vissa begränsningar finns det tillräckligt många funktioner som man kan använda för att bygga en fungerande webbplats.

Jag har lagt upp en instruktionsfilm som visar några funktioner för att komma igång. Har du några frågor får du gärna höra av dig.

Kommentera

